Saturday 14 December 2013

Hobbies; Anime

 Bokura Ga Ita.
Sweet gile.

Cerita ni dari Manga yang ditulis oleh Yuki Obata. Ni memang best ,sampai mengalir air mata aku ಥ_ಥ  Aku tengok versi live action jugak, tapi tak se-best yang original punya. Aku malas nak baca Manga dia, sebab tak rajin la :P Cerita ni ada dua part, tapi yang anime punya ada satu part je. Yang live action, complete. Overall, 5/5 (ʃƪ ˘ ³˘) Cerita ni sangat sweet okeh! 

 Kaichou-wa Maid Sama

Hero nye handsome sngat. Hahaha
Yang ni aku ingat lagi, aku berjaga sampai pukul 3 pagi nak habiskan tengok. Hhaha, memang best. Perempuan tu ketua pelajar kat sekolah, tapi kat luar sekolah dia terpaksa jadi maid, sebab dia hidup susah. Dia nak jaga imej dia sbg ketua pelajar, so dia rahsiakan yg dia kerja maid. And then ade la, love² story sikit. Hikhik, I give this 5/5 jugak! (ʃƪ ˘ ³˘)



 Peach Girl

Yang ni kalau kau tak reti sabar, jangan tengok. Sebab cerita ni memang penuh dgn drama and kau kena sabar. Hahahah, seriously aku macam wtf lambat nya jalan cerita dia. And kau rasa nak tumbuk² je skrin. Aside from that, cerita ni memang entertaining la...and lots of drama. 4/5









 Lovely Complex
Love it!

Cerita pasal Risa yang tinggi & Atsushi yang pendek. Selalu gaduh pasal ketinggian, and lawak time dorang gaduh. Hahaha, this is the second anime that I've watched after Bokura Ga Ita. Aku ada tengok jugak yang live actionnya, sama lah jugak takde perubahan, tetap best. 5/5 






• School days

Creepy trio ._.












Mula² sweet tapi dah lama² agak lain macam. Lain macam yang macam mana? tengok lah sendiri. This is no happy ending, more to creepy ending! 3/5


Death Note
L&Light Yagami

Um.... aku tengok anime ni sebab Kim Myungsoo/L. Nak tahu apa yang samanya dia dengan L dlam Death Note ni. Lepas aku tengok, aku tersuka pulak dekat L Death Note :P Anime best cerita pasal Nota Mati. hahaha, means, kalau kau nak bunuh orang, kau tulis je dalam buku tu. Mula² aku tengok gitu² je, sebab genre dia aku tak minat. Dah lama tu....... berjaga malam lagi nak habiskan tengok. Huh hipokrit sungguh aku ni, haha. 5/5

Say I Love You

Aku sedih betul sebab yang ni pendek je ade 13 episode. Haihh, baru nak fefeeling tau mase tu. Tengok² aku dah sampai episode terakhir. Esh, lain kali buat panjang² biar puas ._. Jalan cerita lain daripada yang lain and aku suka >< 5/5










Ok dah. Tu je, ade banyak lagi tapi... macam menyemak pulak. Hahaha, okeh bye! Image credit to Google!

No comments: